미스터헤이 Mr.Hey

Thankslog, 엔진경고등! 스로틀바디 카본찌꺼기 세척 / Engine warning! Cleaning the throttle 본문

Thankslog/2022

Thankslog, 엔진경고등! 스로틀바디 카본찌꺼기 세척 / Engine warning! Cleaning the throttle

Mr.Hey 2022. 12. 28. 18:17
728x90
반응형

⬇️ 최악의 수면 자세 보다보니 다 내가 하는자세ㄷㄷ

최악의 수면 자세 보다보니 다 내가 하는자세ㄷㄷ

최악의 수면 자세 보다보니 다 내가 하는자세ㄷㄷ ⬇️ 최악의 수면 자세

blog.naver.com

Thankslog, 엔진경고등!
스로틀바디 카본찌꺼기 세척



엔진 오일 갈겸 공임나라에 갔다. 엔진경고등때문에 점검해봤는데 스로틀바디에 문제가 있어 공기순환에 문제가 있다고 했다.
스로틀바디에 카본찌꺼기때문에 경고등이 뜬것같다고 하셔서 가까운 센터로 갔다. 찌꺼기 세척하는데 10만원가량 들었다.
오늘 엔진오일교체도 하고 스로틀바디 카본찌꺼기도 세척하고 부동액도 채웠다.
나의 부리부리가 이제 벌써 6만이 넘었다니..슬프다..점점 늙어가는 너를 보면 나는 마음이 아프다..
그래도 내일 또 중요한 날인데, 큰 문제가 아니라서 다행이다.
부리부리야.. 오래오래 가자..

Thankslog, 엑셀레이터 페달 교체 / replace accelerator pedal (tistory.com)

Thankslog, 엑셀레이터 페달 교체 / replace accelerator pedal

Thankslog, 엑셀레이터 페달 교체 어제 수리했는데, 당일저녁에 또 엔진경고등이 떴다.. 참.. 그래서 다시왔더니 다행히 엑셀레이터 페달 문제였다. 이미 문제가 있던 부품이라서 보증기간이 길어

lilili.tistory.com

Thankslog, Engine warning! Cleaning the throttle body carbon debris


I went to Gongim Nara to change the engine oil. I checked it because of the engine warning, but there was a problem with the throttle body, so there was a problem with air circulation problem.
I went to the nearest center because they said that the warning light appeared because of the carbon waste on the throttle body. It cost about 100,000 won to clean the debris.
Today, I replaced the engine oil, cleaned the throttle body carbon debris, and filled with antifreeze.
I can't believe my Buriburi is over 60,000km now.I feel sad when I see you getting older.
Still, tomorrow is another important day, so I'm glad it's not a big deal.
Buriburi.. Let's go for a long time.

반응형